Meldpunt Wmo
Maakt u zich zorgen over de kwaliteit van zorg en wilt u een melding doen? Vul dan het onderstaande formulier ‘Signaal’ of ‘Calamiteiten’ in of stuur een e-mail aan toezichtwmo7wf@hoorn.nl om af te stemmen.
Wat is een calamiteit of signaal ?
Wat is een calamiteit?
“Een calamiteit, is een niet-beoogde of onverwachte gebeurtenis, die betrekking heeft op de kwaliteit van de zorg en die tot de dood van of een ernstig schadelijk gevolg voor een cliënt heeft geleid. U gaat zelf na of u een gebeurtenis als calamiteit moet melden,”(IGJ).
Wat is een signaal?
“Een ‘signaal’ is een teken waarmee een persoon wijst op een ontoelaatbare situatie”, (VNG).
De gemeenten in West-Friesland (Drechterland, Enkhuizen, Hoorn, Koggenland, Medemblik, Opmeer en Stede Broec) voeren samen het toezicht uit voor de Wmo. Bij twijfel kunt u altijd met een van de regionale toezichthouders Wmo overleggen.
Contactgegevens van de toezichthouders
Toezichthouder | Telefoonnummer |
Rianne Verstraaten | 06-21.12.67.35 |
Charlotte Doornbos | 06-11.28.05.32 |
Yvonne Visser | 06-15.44.55.07 |
Voor meer informatie over wat een toezichthouder doet, waar het toezicht op gebaseerd is, en waarom het belangrijk is dat u een melding, doet kunt u gebruik maken van de volgende link.